PSA-greidauspalvelun ehdot

Nämä ehdot koskevat TCG-kaupan asiakkaiden tekemiä tilauksia “PSA-greidauspalvelu“-tuotteelle.

Näiden ehtojen lisäksi greidauspalvelun käytössä sovelletaan palveluntarjoajan PSA:n palveluehtoja (englanniksi).

1. Greidauspalvelun toiminta

TCG-kaupan greidauspalvelu on palvelu-tuote, jota tarjoamme Suomessa asuville asiakkaillemme. Palvelu sisältää asiakkaan keräilykorttien vastaanottamisen, korttien toimittamisen oikeaoppisesti PSA-greidauspalvelulle, greidattujen korttien vastaanottamisen ja toimittamisen takaisin asiakkaalle.

Greidauspalvelu toimii näin:

  1. Tilaa greidauspalvelu TCG-kaupan verkkokaupasta tilaamalla tämä tuote.
    • Lisää tuote ostoskoriin jokaista greidattavaa korttia kohden. Jos greidaat esimerkiksi 5 korttia, lisää tuote 5 kertaa ostoskoriin.
    • Voit lisätä useilla eri palvelutasoilla olevia kortteja samaan tilaukseen.
    • Huomioithan palvelutasoa valitessasi, että on asiakkaan vastuulla valita oikea palvelutaso greidauspalvelua tilatessa. Mikäli asiakas valitsee liian alhaisen palvelutason, voi PSA veloittaa TCG-kaupalta greidauksen jälkeen ylimääräisen kulun palvelutason nostamisesta vaadittavalle tasolle. Tällaisessa tapauksessa TCG-kauppa lähettää greidauspalvelun tilanneelle asiakkaalle laskun palvelutason nostamisesta. Lue lisää kohdasta “Palvelutason nostaminen greidauksen jälkeen”.
  2. Kun olet tehnyt tilauksen, pakkaa korttisi hyvin suojattunaensin yksittäin sleevattuina ja semi-rigid sleeviin pakattuna ja lähetä kortit meille kirjeenä osoitteeseen TCG-kauppa, PL 64, 20101 Turku (katso suosituksemme miten pakata kortit)
    • Suosittelemme lähettämään kortit seurattavana kirjeena (pikkupaketti). TCG-kauppa ei vastaa kuljetuksessa kadonneista lähetyksistä.
    • Huom! Suosittelemme vahvasti, että kortit lähetetään semi-rigid sleeveissa, ei toploadereissa! PSA hyväksyy myös toploadereissa lähetetyt kortit, mutta kortit voivat liikkua toploaderin sisällä kuljetuksessa, joten niitä ei suositella käytettäväksi. TCG-kauppa ei vastaa korttiin kuljetuksen aikana tulleista vahingoista, mikäli kortti on lähetetty toploaderissa.
  3. Rentoudu ja odota korttiesi paluuta greidauspalvelusta!

PSA:n arvioitu greidausaika on 45 työpäivää siitä, kun he ovat vastaanottaneet kortit. TCG-kauppa lähettää PSA:lle kortteja 1-2 kertaa kuukaudessa.

2. Greidauspalvelun hinta

Greidauspalvelun kokonaishinta koostuu kolmesta (3) asiasta: valittu palvelutaso, greidauspalvelun toimituskulut sekä TCG-kaupan palvelumaksu.

  • Valitse palvelutaso sen perusteella, minkä arvoinen keräilykorttisi on greidauksen jälkeen
    • Ymmärrämme, että kortin tarkkaa arvoa on vaikea tietää etukäteen, mutta pyydämme sinua tekemään omaan harkintaasi perustuvan mahdollisimman tarkan arvion kortin arvosta.
    • Mikäli kortille on valittu liian pieni palvelutaso, voi PSA pyytää lisämaksua palvelutason nostamisesta greidaamisen jälkeen. Tässä tapauksessa TCG-kauppa lähettää asiakkaalle laskun palvelutason nostamisesta. Asiakkaalla on 3 arkipäivää aikaa maksaa lasku. Mikäli laskua ei makseta, on TCG-kaupalla oikeus ilmoittaa PSA:lle, että palvelutasoa ei nosteta. Tässä tapauksessa PSA palauttaa kortin takaisin greidaamattomana.
    • Mikäli asiakas ei maksa laskua ja kortti palautuu takaisin greidaamattomana, on TCG-kaupalla oikeus pidättää asiakkaan TCG-kaupalle maksamasta greidauspalvelun maksusta TCG-kaupalle turhasta kortin lähetyksestä aiheutuneet todelliset kustannukset. TCG-kauppa palauttaa asiakkaalle greidauspalvelun hinnan vähennettynä TCG-kaupalle koituneilla todellisilla kustannuksilla.
  • TCG-kaupan palvelumaksu on 9,90 € per tilaus
  • Katso alta greidauspalvelun toimituskulujen lisätiedot

2.1 Greidauspalvelun toimituskulut

Greidauspalvelun toimituskulut ovat kiinteä 6,90 € per tilaus ja 1,50 € per greidattava kortti.
Greidauspalvelun toimituskulut sisältävät:

  • Korttien toimitus TCG-kaupan toimistolta PSA:lle (DHL tai Posti)
  • Korttien palautus PSA:lta TCG-kaupan toimistolle (PSA:n valitsema kuriiripalvelu)
  • Greidattujen korttien toimitus pakettina TCG-kaupan toimistolta asiakkaan kotiin (Matkahuolto tai Posti)

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %

2.2 Tullimaksut ja arvonlisäverot

Asiakkaan ei tarvitse tullata lähetyksiä missään vaiheessa eikä lähetyksistä tule ylimääräisiä tullimaksuja. Kun tilaat TCG-kaupan greidauspalvelun, näet lopullisen summan kassalla. Kaikki greidauspalvelun yhteydessä ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

3. Palvelutason nostaminen greidauksen jälkeen

  • Mikäli asiakas on greidauspalvelun tilatessaan valinnut liian pienen palvelutason kortille ja PSA päättää laskuttaa TCG-kauppaa palvelutason noususta, lähettää TCG-kauppa asiakkaalle laskun palvelutason nostamisesta. Laskun summa on palvelutasojen summien erotus.
    • Esimerkki: Jos asiakas on tilannut palvelutason Value (kortin arvo enintään 500 USD) ja PSA on arvioinut kortin arvokkaammaksi ja lähettänyt laskun TCG-kaupalle palvelutason nostamisesta Regular-tasolle, TCG-kauppa lähettää asiakkaalle laskun, jonka summa on Regular- ja Value-palvelutasojen hinnan erotus (89,90 € – 24,90 € = 65,00 €)
    • Palvelutason nousu on korttikohtainen. Mikäli asiakas on lähettänyt useamman kortin samassa tilauksessa liian pienellä palvelutasolla, laskutetaan palvelutason nousu jokaisesta kortista erikseen.
  • Mikäli asiakas ei maksa laskua 3 arkipäivän kuluessa, on TCG-kaupalla oikeus ilmoittaa tästä PSA:lle, jolloin PSA palauttaa kortin takaisin greidaamattomana. Tässä tapauksessa TCG-kauppa hyvittää asiakkaalle greidauspalvelun tilauksen summan, josta on kuitenkin vähennetty TCG-kaupalle turhasta lähetyksestä koituneet todelliset kustannukset.
  • Mikäli korttisi on greidattu liian alhaisella palvelutasolla ja se aiheuttaa jälkeenpäin palvelutason noususta aiheutuvan lisälaskun, maksathan laskun mahdollisimman nopeasti, sillä maksun viivästyminen pidentää myös muiden asiakkaiden korttien palautumista greidauspalvelusta.

4. Korttien vakuutus ja katoamistapaukset

Kun asiakas lähettää kortit TCG-kaupalle greidauspalvelun ensimmäisessä vaiheessa, on vastuu korttien hyvästä suojaamisesta kuljetusta varten asiakkaalla. Suosittelemme aina käyttämään lähetystapaa, jossa on seuranta (esim. Postin pikkupaketti).

TCG-kauppa vastaa korttien kunnosta, suojaamisesta ja oikeaoppisesta paketoinnista kun kortit ovat TCG-kaupan hallussa. Korttien ollessa PSA:n hallussa, vastaa PSA korttien käsittelystä.

Mikäli kortti vahingoittuu tai katoaa sen ollessa PSA:n hallussa, korvaa PSA asiakkaalle kortin arvon Fair Market Value Policyn mukaisesti. Lue lisääPSA:n käyttöehdoista kohdasta 5 täältä (englanniksi). TCG-kaupan toimiessa korttien välittäjänä, korvaus tulee ensin PSA:lta TCG-kaupalle ja TCG-kauppa välittää korvauksen asiakkaalle. TCG-kauppa käyttää myös Fair Market Value Policya kortin arvon määrittämiseen mikäli asiakkaan kortit vahingoittuvat niiden ollessa TCG-kaupan hallussa.

5. Greidauspalvelun tilauksen vaiheet

Greidauspalveluun kuuluu 6 eri tilauksen vaihetta, joista asiakas voi helposti seurata korttien greidauksen etenemistä. Greidauspalvelun vaiheet ovat:

Odottaa kortteja asiakkaalta – Tilaus menee automaattisesti tähän vaiheeseen kun asiakas on tehnyt tilauksen verkkokaupasta. Tässä vaiheessa asiakkaan on toimitettava kortit TCG-kaupalle osoitteeseen: TCG-kauppa, PL 64, 20101 Turku

Odottaa greidaukseen lähetystä – TCG-kauppa on vastaanottanut asiakkaan kortit ja kortit odottavat lähetystä PSA:lle.

Kortit matkalla greidauspalveluun – TCG-kauppa on lähettänyt kortit PSA:lle ja ne ovat kuriirin hallussa.

Kortit greidattavana – PSA on vastaanottanut kortit ja kortit odottavat PSA:n greidausta.

Kortit on greidattu – PSA on greidannut kortit ja ne ovat matkalla takaisin TCG-kaupalle. Kortit ovat kuriiripalvelun hallussa tässä vaiheessa.

Greidatut kortit toimitettu – TCG-kauppa on lähettänyt greidatut kortit takaisin asiakkaalle ja asiakas on saanut seurantakoodin, jolla lähetystä voi seurata.

Asiakas voi seurata tilauksen eri vaiheita omalta tililtään kirjautumalla TCG-kaupan verkkokauppaan Tilaukset-osiosta. Lähetämme myös sähköposti-ilmoituksen asiakkaalle aina kun greidauspalvelun tilaus etenee vaiheesta toiseen.

6. Sovellettava lainsäädäntö ja riidanratkaisu

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Näillä ehdoilla ei rajata Suomen pakottavan lainsäädännön mukaisia kuluttajan oikeuksia.

Jos palveluntarjoaja ja asiakas eivät pääse neuvotteluteitse yhteisymmärrykseen mahdollisessa riitatilanteessa, ratkaistaan riita ensiasteena Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.

Kuluttajakäyttäjä voi viedä riidan myös kotipaikkansa yleisen alioikeuden ratkaistavaksi ja/tai pyytää riitaan kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, suosittelemme kuluttajaa olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajaneuvonta: www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta

Kuluttajariitalautakunta: www.kuluttajariita.fi, Hämeentie 3, PL 3066, 00531 HELSINKI, kril(at)oikeus.fi

Nämä ehdot on päivitetty 11.8.2024