Ace Grading -greidauspalvelun ehdot

Nämä ehdot koskevat TCG-kaupan asiakkaiden tekemiä tilauksia “Ace Grading -greidauspalvelu“-tuotteelle.

Näiden ehtojen lisäksi greidauspalvelun käytössä sovelletaan palveluntarjoajan Ace Gradingin palveluehtoja (englanniksi).

1. Greidauspalvelun toiminta

TCG-kaupan greidauspalvelu on palvelu-tuote, jota tarjoamme Suomessa asuville asiakkaillemme. Palvelu sisältää asiakkaan keräilykorttien vastaanottamisen, korttien toimittamisen oikeaoppisesti Ace Grading -greidauspalvelulle, greidattujen korttien vastaanottamisen ja toimittamisen takaisin asiakkaalle.

Greidauspalvelu toimii näin:

  1. Tilaa greidauspalvelu TCG-kaupan verkkokaupasta tilaamalla tämä tuote.
    • Lisää tuote ostoskoriin jokaista greidattavaa korttia kohden. Jos greidaat esimerkiksi 5 korttia, lisää tuote 5 kertaa ostoskoriin.
    • Voit lisätä useilla eri labeleilla olevia kortteja samaan tilaukseen.
    • Jos olet tilaamassa Ace Labelia, varmistathan Ace Gradingin tietokannasta, että korttiisi on saatavilla Ace Label. Mikäli tilaat Ace Labelin korttiisi ja sitä ei ole saatavilla, toteutetaan greidaus Colour Matchina. Asiakkaan virheellisesti tilaaman Ace Labelin ja Colour Match -labelin hintaerotusta ei palauteta.
  2. Kun olet tehnyt tilauksen, pakkaa korttisi hyvin suojattuna semi-rigid sleeviin pakattuna ja lähetä kortit meille kirjeenä osoitteeseen TCG-kauppa, PL 64, 20101 Turku (katso suosituksemme miten pakata kortit)
    • Suosittelemme lähettämään kortit seurattavana kirjeena (pikkupaketti). TCG-kauppa ei vastaa kuljetuksessa kadonneista lähetyksistä.
    • Huom! Suosittelemme vahvasti, että kortit lähetetään semi-rigid sleeveissa, ei toploadereissa! Ace Grading hyväksyy myös toploadereissa lähetetyt kortit, mutta kortit voivat liikkua toploaderin sisällä kuljetuksessa, joten niitä ei suositella käytettäväksi. TCG-kauppa ei vastaa korttiin kuljetuksen aikana tulleista vahingoista, mikäli kortti on lähetetty toploaderissa.
  3. Rentoudu ja odota korttiesi paluuta greidauspalvelusta!

Käytämme Ace Gradingin Basic Service Leveliä, jossa korttien arvioitu palautumisaika on 20 työpäivää. Korttien lopullinen palautumisaika asiakkaalle on kuitenkin arviomme mukaan noin 30-60 työpäivää siitä kun asiakas lähettää kortit meille. Tarkkaa toimitusaikaa on vaikea arvioida, sillä lähetämme kortteja greidattavaksi 1-2 kertaa kuukaudessa ja viivästykset greidauspalvelun päässä ovat myös mahdollisia.

Kuukauden lähetysmäärämme riippuvat siitä, kuinka paljon kortteja saamme asiakkailtamme greidattavaksi. Lähetämme kortteja Acelle vähintään kerran kuukaudessa, mutta mikäli kortteja on saapunut meille todella paljon, teemme useamman lähetyksen kuukaudessa.

2. Greidauspalvelun hinta

Greidauspalvelun kokonaishinta koostuu kolmesta (3) asiasta: itse greidauksen hinta, greidauspalvelun toimituskulut sekä TCG-kaupan palvelumaksu.

  • Käytämme Ace Gradingin Basic Service Leveliä, jossa greidauksen hinta on 12,00 € per kortti (sisältäen Suomen arvonlisäveron 24 %)
    • Greidauksen hintaan vaikuttaa myös labelin valinta. Tavallinen label sisältyy greidauksen hintaan, Colour Match -label maksaa 1,20 € per kortti ja Ace Label maksaa 3,50 € per kortti
  • TCG-kaupan palvelumaksu on 9,90 € per tilaus
  • Katso alta greidauspalvelun toimituskulujen lisätiedot

2.1 Greidauspalvelun toimituskulut

Greidauspalvelun toimituskulut ovat kiinteä 6,90 € per tilaus ja 0,60 € per greidattava kortti.
Greidauspalvelun toimituskulut sisältävät:

  • Korttien toimitus TCG-kaupan toimistolta Ace Gradingille (DHL)
  • Korttien palautus Ace Gradingilta TCG-kaupan toimistolle (DHL)
  • Korttien toimitus seurattavana kirjeenä tai pakettina TCG-kaupan toimistolta asiakkaan kotiin (Posti tai Matkahuolto)

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %

2.2 Tullimaksut ja arvonlisäverot

Asiakkaan ei tarvitse tullata lähetyksiä missään vaiheessa eikä lähetyksistä tule ylimääräisiä tullimaksuja. Kun tilaat TCG-kaupan greidauspalvelun, näet lopullisen summan kassalla. Kaikki greidauspalvelun yhteydessä ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

3. Korttien vakuutus ja katoamistapaukset

Kun asiakas lähettää kortit TCG-kaupalle greidauspalvelun ensimmäisessä vaiheessa, on vastuu korttien hyvästä suojaamisesta kuljetusta varten asiakkaalla. Suosittelemme aina käyttämään lähetystapaa, jossa on seuranta (esim. Postin pikkupaketti).

TCG-kauppa vastaa korttien kunnosta, suojaamisesta ja oikeaoppisesta paketoinnista kun kortit ovat TCG-kaupan hallussa. Muissa tapauksissa vastuu korttien käsittelystä on joko kuljetuspalvelulla tai Ace Gradingilla.

Lähetysten ollessa Postin hallussa, on vastuu lähetyksistä Postilla ja lähetysten ollessa DHL:n hallussa, on vastuu lähetyksistä DHL:llä. Kaikki greidausprosessissa käytettävät lähetystavat sisältävät seurannan.

Mikäli kortti vahingoittuu tai katoaa sen ollessa Ace Gradingin hallussa, korvaa Ace Grading asiakkaalle kortin arvon Fair Market Value Policyn mukaisesti. Lue lisää täältä (englanniksi). TCG-kaupan toimiessa korttien välittäjänä, korvaus tulee ensin Ace Gradingilta TCG-kaupalle ja TCG-kauppa välittää korvauksen asiakkaalle. TCG-kauppa käyttää myös Fair Market Value Policya kortin arvon määrittämiseen mikäli asiakkaan kortit vahingoittuvat niiden ollessa TCG-kaupan hallussa.

4. Greidauspalvelun tilauksen vaiheet

Greidauspalveluun kuuluu 6 eri tilauksen vaihetta, joista asiakas voi helposti seurata korttien greidauksen etenemistä. Greidauspalvelun vaiheet ovat:

Odottaa kortteja asiakkaalta – Tilaus menee automaattisesti tähän vaiheeseen kun asiakas on tehnyt tilauksen verkkokaupasta. Tässä vaiheessa asiakkaan on toimitettava kortit TCG-kaupalle osoitteeseen: TCG-kauppa, PL 64, 20101 Turku

Odottaa greidaukseen lähetystä – TCG-kauppa on vastaanottanut asiakkaan kortit ja kortit odottavat lähetystä Ace Gradingille.

Kortit matkalla greidauspalveluun – TCG-kauppa on lähettänyt kortit Ace Gradingille ja ne ovat DHL:n hallussa.

Kortit greidattavana – Ace Grading on vastaanottanut kortit ja kortit odottavat Ace Gradingin greidausta.

Kortit on greidattu – Ace Grading on greidannut kortit ja ne ovat matkalla takaisin TCG-kaupalle. Kortit ovat DHL:n hallussa tässä vaiheessa.

Greidatut kortit toimitettu – TCG-kauppa on lähettänyt greidatut kortit takaisin asiakkaalle ja asiakas on saanut seurantakoodin, jolla lähetystä voi seurata.

Asiakas voi seurata tilauksen eri vaiheita omalta tililtään kirjautumalla TCG-kaupan verkkokauppaan Tilaukset-osiosta. Lähetämme myös sähköposti-ilmoituksen asiakkaalle aina kun greidauspalvelun tilaus etenee vaiheesta toiseen.

5. Sovellettava lainsäädäntö ja riidanratkaisu

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Näillä ehdoilla ei rajata Suomen pakottavan lainsäädännön mukaisia kuluttajan oikeuksia.

Jos palveluntarjoaja ja asiakas eivät pääse neuvotteluteitse yhteisymmärrykseen mahdollisessa riitatilanteessa, ratkaistaan riita ensiasteena Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.

Kuluttajakäyttäjä voi viedä riidan myös kotipaikkansa yleisen alioikeuden ratkaistavaksi ja/tai pyytää riitaan kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, suosittelemme kuluttajaa olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajaneuvonta: www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta

Kuluttajariitalautakunta: www.kuluttajariita.fi, Hämeentie 3, PL 3066, 00531 HELSINKI, kril(at)oikeus.fi

Nämä ehdot on päivitetty 17.8.2024